Kurban Bayramı ve Sağlıklı Beslenme

Kurban Bayramı’nda sağlıksız beslenmeden kaynaklı rahatsızlıklar keyfinizi kaçırmasın. Diyetisyenlerimiz tarafından hazırlanan bayramda sağlıklı beslenme önerilerine göz atmayı unutmayın.

  • Kırmızı et; demir, çinko, Magnezyum, Fosfor, B12, B6 gibi çok yararlı vitamin ve hayvansal protein kaynağıdır. Bu sebeple dengeli beslenme düzeninde mutlaka yer verilmelidir. Ancak bunların yanında yüksek miktarda kolesterol ve doymuş yağ da içerdiği için aşırı tüketiminden kaçınmalısınız. Özellikle kalp ve damar hastalığınız varsa günde 1 porsiyonu geçmeyiniz.
  • Yeni kesilmiş olan et sert olacağı için sindirim problemleri ve hazımsızlığa sebep olabilir. Özellikle mide-bağırsak problemleri yaşayanlar, kurban etlerini kestikten sonra hemen pişirmek yerine 24 saat dinlendirmeyi tercih etmelidir.
  • Çiğ etten geçebilecek her türlü bakteri ve hastalığa karşı etlerinizin iyi piştiğinden emin olun. Hazırlama esnasında kullandığınız et bıçağı ve kesme tahtası gibi ürünleri çiğ meyve-sebze doğramak için tekrar kullanmayınız.
  • Etlerinizi kavurma, mangal gibi yöntemlerden ziyade haşlama, fırın veya ızgara gibi pişirme yöntemleriyle pişirmeye özen gösteriniz.
  • İçerisindeki kolesterolün emilimini azaltmak ve demirin emilimini artırmak için etlerinizin yanına 1 kase limonlu yeşil salata ilavesi yapınız.
  • Günlük 2 – 2,5 lt su tüketmeye özen gösteriniz.
  • Bayramda çokça tüketilen şerbetli tatlılar yerine varsa meyve ya da sütlü tatlılar, şerbetli/gazlı içecekler yerine açık çay, bitki çayı, ayran gibi içecekler tercih ediniz. Tatlılardaki porsiyon miktarlarını az tutunuz.
  • Her dönem olduğu gibi bayramda da düzenli egzersiz/ yürüyüş yapmayı ihmal etmeyiniz.

Sağlıklı bir bayram geçirmenizi dileriz.

Dyt. Gamze Zorlu
Beslenme ve Diyetetik Uzmanı
Lokman Hekim Sağlık Grubu

Diyetisyenlerimizden randevu talep etmek için aşağıda formumuzu doldurmanız yeterli olacaktır.